Inhoud van de training Gastvrijheid/Hospitality
In de training Gastvrijheid/Hospitality leer je onder begeleiding van een professionele ‘gastheer’ hoe je kunt handelen vanuit het oogpunt van jouw gast en hoe je hiermee jouw eigen werksfeer én teamspirit kunt verhogen.
Het begrip Gastvrijheid wordt vanuit een theoretische benadering kort en krachtig neergezet met de focus op effectief luisteren!
Het programma bestaat uit de volgende onderwerpen (in overleg):
- Het PGODB-model
De dienstverlener is verantwoordelijk voor het Product, Gedrag en de Omgeving. De gast heeft zijn eigen Behoeften en een Doel. De verhoudingen tussen deze factoren bepalen de mate van Gastvrijheid.
Doel: Praktische tips op basis van een analyse van het PGODB-model binnen de organisatie.
- Serviceverlopen
Het inventariseren van de huidige service en gastervaringen
Doel: Bewustwording van prioriteiten en verbeterpunten.
- Klachtenbehandeling
Theorie en praktische oefeningen met betrekking tot het omgang met klachten
Doel: Transformeer een klacht in een kans om klanten te behouden en het proces te verbeteren!
- Missie & Waarden
Het formuleren van de eigen missie en waarden ten aanzien van het begrip Gastvrijheid.
Doel: Betrokkenheid creëren en een spiegel voorhouden.
Na de training weten jij en jouw medewerkers als geen ander hoe zij als team in jouw organisatie op professionele wijze gastvrijheid en klantgerichtheid kunnen uitstralen.
Training Gastvrijheid/Hospitality bij Plieger Training
Plieger Training organiseert de training Gastvrijheid/Hospitality voor iedere organisatie die zich wil verbeteren met betrekking tot professionele en gastvrije klantbenadering. De training kan plaatsvinden op iedere gewenste, geschikte locatie, maar leent zich natuurlijk optimaal voor een training on the job.