Inhoud van de training Effectief Communiceren voor ICT’ers
Een klantgerichte, heldere communicatie is de basis voor een prettige samenwerking binnen een organisatie. De training interne klantgerichte communicatie is toegespitst op de werkomgeving van de ICT’er. Je leert als ICT’er om als adviseur/sparringpartner de vragen van jouw (interne) klanten te analyseren, waardoor je beter aan verwachtingen kunt voldoen.
Je verzandt niet meer in ad hoc situaties, maar kunt detailvragen in een breder kader inpassen en duidelijk prioriteiten stellen. Je leert feedback te geven en te ontvangen. Met een aantal belangrijke handvatten, die je in deze cursus krijgt aangereikt, kun jij en jouw directe collega’s als een winnend ICT-team jouw organisatie in de toekomst positief en klantgericht ondersteunen.
Onderwerpen:
- Klantgericht communiceren voor ICT-medewerkers
- Vraagtechnieken voor ICT-medewerkers
- Omgaan met klachten en weerstand voor ICT-medewerkers
- Assertiviteit voor ICT-medewerkers
- Doorvragen en adviseren voor IT Professionals
- Presentatie vaardigheden voor ICT-medewerkers
- (Interne) Communicatie voor ICT-medewerkers
- Feedback geven en ontvangen
- Omgaan met ad hoc situaties en prioriteiten stellen
- Verantwoordelijkheid nemen
- Een winnend team
Training Effectief Communiceren voor ICT’ers bij Plieger Training
De training (interne) klantgerichte communicatie voor ICT’ers van Plieger Training is een maatwerktraining waarvan wij de inhoud in overleg samenstellen.