Goede communicatie, zowel met jouw relaties als met jouw collega’s, is een voorwaarde voor het optimaal functioneren van jouw organisatie.
Met een taal- en communicatieanalyse inventariseert Plieger Training de taal- en communicatiebehoeften van jouw organisatie. Vervolgens brengen wij de huidige vaardigheden van jouw medewerkers in kaart en geven wij adviezen voor verbetering.
Het gaat hierbij om vragen als:
- Komen de huidige taal- en communicatieve vaardigheden van jouw medewerkers overeen met de eisen van hun functies?
- Verlopen alle contacten met (buitenlandse) relaties goed?
- Is de onderlinge communicatie effectief en adequaat?
- Zijn alle rapporten, notities en e-mails duidelijk en prettig leesbaar?
Onze processtappen zijn achtereenvolgens:
- Wij inventariseren de taal- en communicatiebehoeften van jouw organisatie. Daartoe brengen wij de vereiste vaardigheden van de medewerkers in kaart.
- De huidige vaardigheden van de medewerkers worden geanalyseerd.
- Tenslotte brengen wij een advies uit voor het oplossen van knelpunten en voor de verbetering van de vaardigheden.
In het advies komen de volgende zaken aan de orde:
- Welke verbeteringen zijn voor wie, waar en waarom gewenst/nodig.
- Hoe en wanneer moeten/kunnen deze verbeteringen gerealiseerd worden.